Vanaken over het EK: “Mijn land vertegenwoordigen op een groot tornooi is een droom”

Op 17 mei zal bondscoach Roberto Martinez zijn EK-selectie bekendmaken. Iemand die daar absoluut bij wil zijn is Hans Vanaken. De 28-jarige Limburger is al drie jaar Rode Duivel en hoopt een streepje voor te hebben op zijn concurrenten.

“De uitbreiding van de EK-selectie naar 26 spelers vergroot mijn kans om erbij te zijn.” Begint Vanaken. “Met 23 was het net wel of net niet.” De deadline zit er stilaan aan te komen maar Vanaken is er gerust is: “Mijn voordeel is dat ik er al een hele tijd bij ben geweest. Het trainingscentrum in Tubeke voelt ondertussen even vertrouwd aan als Westkapelle. In het begin vroeg ik me zelfs af of iedereen mij wel kende. Volgen spelers die in het buitenland actief zijn de Belgische competitie wel?”

Foto: Het Belang Van Limburg

De allereerste training bij de Rode Duivels verliep wat moeizaam volgens hem: “Dat was aanpassen. De intensiteit en het niveau van het spel ligt hier enorm hoog. Ik dacht, amai dat gaat hier snel. Maar omdat er zoveel kwaliteit om je heen staat, word je meegetrokken in dat niveau.”

Indien Vanaken geselecteerd wordt, zal hij enorm blij maar ook realistisch zijn: “Het is natuurlijk een droom zijn om mijn land te vertegenwoordigen op een groot tornooi. Spelen is nog een andere zaak. Ik weet welke kwaliteit er in de ploeg zit dus ga ook niet teveel verwachten.”

Pernet Lander

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.