Badji speelgerechtigd tegen Club Brugge

Youssouph Badji kan zondagavond in actie komen tegen Club Brugge. Club verhuurde hem deze winter aan Sporting Charleroi en kan mogelijks tegen zijn moederclub aan de bak komen. De licentiecommissie gaf groen licht.

Als een verhuurde speler wil spelen tegen zijn club, moet er eerst een procedure gevolgd worden. Er mag niets in het contract vermeld staan dat onderling werd afgesproken om al dan niet te spelen, zoals bij Jelle Vossen destijds met Zulte Waregem. En de huurclub moet het volledige loon van de speler betalen. Beide voorwaarden werden gerespecteerd dus Badji kan spelen tegen Blauw-Zwart.

De aanvaller werd voor 1,5 jaar verhuurd aan Sporting Charleroi nadat de huurbeurt aan Stade Brest een tegenvaller werd. Bij De Zebra’s moet Badji opnieuw vertrouwen krijgen en matchritme opdoen. Bij de vorige wedstrijd van Charleroi tegen Seraing mocht hij alvast 28 minuten invallen.

Foto: Instagram Joris Kayembe

Badji zelf kijkt alvast uit naar de wedstrijd tegen Club Brugge: “Het wordt mooi om mijn ploegmaats terug te zien. Ik vind niet dat ik mezelf extra moet tonen. Ik ga gewoon mijn best doen en hopelijk vind ik mijn niveau terug”.

Lander Pernet

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.