Schreuder blikt vooruit op de wedstrijd van zondag tegen Charleroi

Foto: Club Brugge

Afspraak zondag om 18:30 in het Fort Jan Breydel voor toch wel een “topmatch” tegen de Zebra’s. Charleroi staat echter vijfde in de stand op twee punten van Anderlecht, de motivatie zal er waarschijnlijk wel zijn bij de bezoekers om weer aan te sluiten bij de top vier. Aan de kant van blauw-zwart zijn de drie punten ook weer belangrijk, na de kater tegen Gent is het zaak om weer de touwtjes in handen te nemen.

Zoals de wekelijkse routine, stond trainer Alfred Schreuder de pers te woord voor aanvang van de wedstrijd tegen Charleroi. Veel had hij te vertellen, en dat ziet u hier.

“Olsen had een lichte liesblessure, maar het is weer in orde. Hij heeft deze week weer kunnen trainen met de groep.”

“Kritiek mag er zeker ook bij komen kijken na de wat mindere prestaties. Het is mijn job als trainer om wat negativiteit te krijgen. Ik lees het ook wel, maar het laat me koud eerlijk gezegd.”

“433 kan zeker een optie zijn qua opstelling, maar de jongens hebben laten zien dat ze ook op andere manieren voor de voeten kunnen. Het is de manier hoe je naar de opstelling kijkt.”

“Ik kan begrijpen dat er wat kritiek op komt, ik probeer het beste te doen voor het team op dat moment. Voor mijn gevoel had ik Odoi nodig op het middenveld tijdens de tweede helft, en dus heb ik dat gedaan.”

“Ik ben 100% zeker dat het goed komt. Ik zie heel veel dingen, zoals de jongens spelen en de posities op het veld en daar heb ik al meer dan tien jaar ervaring in.”

“Natuurlijk is het wat zoeken in het begin als nieuwe trainer, maar ik zie de kwaliteiten van de spelers. De afgelopen weken hebben we drie hele goede spelers binnen gekregen.”

“We moeten de volgende wedstrijden echt geen punten laten liggen, want de kloof is inderdaad groter geworden. Het is voor ons niet echt belangrijk, we moeten naar onszelf kijken.”

“Ik ben in contact gekomen met Ruud over de wissels van hem, het is ook niet leuk voor een speler om naar de kant te gaan. Met Bas was het bijvoorbeeld ook al afgesproken om hem na 45 minuten af te halen.”

“Ik mis de diepte en de snelheid in het team, ik hoop dat de spelers dat begrijpen.”

“Het liefst zouden we voorstaan in het klassement, maar de realiteit is dat we achterstaan. Het gaat erop dat we zondag een stap maken in onze manier van spelen. We moeten laten zien dat we nog zeer gevaarlijk kunnen worden.”

Charles Goudeseune

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.