Ex-speler moet opkrassen bij zijn club door hartproblemen

Slecht nieuws voor Noah Fadiga, zoon van Khalidou Fadiga. Hij speelt momenteel bij Stade Brest en moet nu op zoek naar een nieuwe club wegens hartproblemen. In Frankrijk gelden strenge gezondheidsregels. De medische commissie van de Franse voetbalbond trok zijn licentie in.

Foto: HLN

Fadiga liet het zelf weten op zijn Instagrampagina: “Ik onderging uitgebreide onderzoeken door professor cardioloog Pedro Brugada. Op basis van deze tests heeft hij me toestemming gegeven om mijn carrière zonder enig risico verder te zetten. Helaas heeft de medische commissie van de Franse voetbalfederatie een ‘zero tolerance policy’ en hebben zij mijn Franse voetballicentie ingetrokken. Ik ben bijgevolg een vrije speler.”

Fadiga speelde sinds 2012 voor Club Brugge en doorliep er heel wat jeugdreeksen. Een debuut bij het eerste elftal kwam er niet voor hem. Met Club NXT kwam hij 5 keer uit in de Youth League en scoorde hij één keer.

Foto: Het Nieuwsblad

Bij Stade Brest speelde hij 22 wedstrijden en scoorde er ook één keer. De rechtsback kreeg nog geen enkele rode kaart in zijn carrière. Momenteel heeft hij een marktwaarde van 1,2 miljoen euro.

Lander Pernet

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.